Glocal – Globalt lokal.

I filmen ”up in the air” med George Cloony så myntas begreppet ”Glocal”. Globalt lokal.
Det är något jag vill efterleva.

Att vi ska ha en global plan för att nå ut till våra kunder har alltid funnits i bakhuvudet, men att vi ska ligga i Karlstad har alltid varit självklart.
Det var längesen jag började spana på inre hamn och lokaler runt om i Karlstad. Vi hade en kort tid på gamla milko sedan i Kristinehamn men nu kommer vi äntligen flytta in i Magasin 2 på bryggudden för en storsatsning med målet att göra världens bästa öl.

Foto: Johan Eklund

Vi vill föra en sundare alkoholkonsumtion och det tror vi att man gör via gårdsförsäljning. Att använda folkhälsan som svepsjäl för att ha ett monpol känns förlegat. Vi litar på att våra kunder är vuxna nog att ta ansvar för sina dryckesinköp, att gårdsförsäljning kan existera i harmoni med Systembolaget är ganska självklart. Istället för att våra kunder går till Systembolaget så kan de handla direkt av oss, varför skulle det innebära merköp?

Bryggerinäringen frodas i USA, för de kan sälja sina produkter över disk, på bryggeriet. Det minskar distribution, ökar omsättningen och man kan anställa fler människor. Hade det inte varit fantastiskt att kunna besöka sitt favoritbryggeri eller vingård och köpa med det som produceras hem?
Det hade jag gillat i alla fall….

/Daniel

Dela:

3 kommentarer

  1. Pingback: Judi Online
  2. Pingback: check my source

Kommentera

18 − två =